Con i nostri cookie, vorremmo offrirti la migliore esperienza di shopping possibile, con tutto ciò che ne consegue. Questo include, ad esempio, offerte adatte, annunci personalizzati e il salvataggio delle preferenze. Se per te va bene, acconsenti semplicemente all'uso dei cookie per preferenze, statistiche e marketing cliccando su 'Va bene!' (show all). Il consenso può essere revocato in qualsiasi momento tramite le impostazioni dei cookie (qui)
Devi effettuare il login per poter lasciare una recensione.
IMPORTANTE: Per evitare di inserire informazioni per sentito dire, non complete o sbagliate, permettiamo di dare un giudizio delle attrezzature solo ai nostri clienti che hanno comprato la merce direttamente da noi.
Dopo il Login trovi nella tua area cliente troverete sotto la sezione "Giudica i prodotti" tutti gli articoli ai quali potrete dare un giudizio
Sfortunatamente si è verificato un errore, La preghiamo di riprovare più tardi.
M
Great sounding but very limited
Minereed 15.01.2018
Build quality and sound are very good.
But it has particular issues - you can't use two octaves after you switch to lower octave or higher in this mode you only can use 75% of this small keyboard.It is total lame )))
In all other aspects it is a great gear and i will totally use it on my records and gigs !!!
Sfortunatamente si è verificato un errore, La preghiamo di riprovare più tardi.
D
A Rather Specialized Instrument
DL1971 26.11.2023
I will get past the argument that anybody can use a multi-sampled VST version of the Mellotron. Sometimes having a specialized hardware instrument that does one job well has its own merits.
The fact that the Micro Mellotron comes with a range of very usable standard sounds from the earliest Chamberlin up to the last Mellotron M400 is a bonus in itself - as it allows users to mix and blend different sounds from two different machines on the fly - which opens up a whole new palette of sounds. Having said that, you cannot independently adjust the octaves for each layer. Another feature is the option for adjusting the global tape speed to half or quarter playback speed, independent from the pitch control button, for an extra dose of lo-fi.
Unlike the original Mellotrons, these digital Mellotrons have Attack and Release controls accesible through the audio settings menu.
The controls are simple and intuitive - with no deep menu diving. The build quality of the chassis (metal), knobs and the velocity-sensitive FATAR keybed is exceptional - although the 2-octave C-scale keyboard might be limiting for some. Despite having a very useful octave up and down bottom, the sample ranges stay true to the original tapes (37-note F scale). I only wish that the external sustain pedal input included an expression pedal function.